Home :: Jocuri logice :: Off Board (7+, 2 jucatori)
Off Board (7+, 2 jucatori)
Pret: 95 RON
stoc epuizat
Descriere:
Off Board! Un nou si provocator joc, noua generatie de Abalone. Jocul este conceput pe un mecanism nou, bile mai putine, o pozitie de inceput interesanta si libertate mult mai mare de miscare. Cine face primul 6 puncte, castiga!
Reguli de joc:
Componente: O tabla de joc si 12 bile pentru fiecare jucator.
Scopul jocului: Primul jucator care face 6 puncte castiga. El trebuie sa impinga bilele adversarului in spatiile tinta de pe marginea tablei. Numarul de puncte (1, 2 sau 3) sunt aratate pe tabla de joc.
Pregatirea jocului: Bilele asezate pe suprafata tablei de joc se numesc “vii”, ele pot fi oricand mutate. Pe de alta parte, bilele care au fost impinse in zonele tinta de pe marginea tablei se numesc “moarte” si nu mai pot fi folosite pana la terminarea jocului.
Modul de joc: Fiecare jucator alege o culoare. Rosu muta primul. Jucatorii fac cate o mutare cand le vine randul.
Mutari: Fiecare jucator, la randul lui, poate muta una sau mai multe bile pe aceeasi directie.
- o bila poate fi mutata oriunde intr-un spatiu liber din imediata vecinatate.
- doua, trei, patru, cinci sau mai multe bile impreuna, pot fi mutate intr-un spatiu liber din vecinatatea capetelor de rand. Nu exista limita pentru numarul de bile mutate impreuna.
• bilele trebuiesc sa fie toate intr-o linie dreapta;
• trebuie sa existe spatiu liber la capatul randului de bile ce vor fi mutate;
• nu trebuie sa existe bile ale adversarului in interiorul liniei ce va fi mutata;
• mutarea nu trebuie sa aiba ca rezultat scoaterea propriilor bile.
Impingerea adversarului: Daca un grup de bile este in contact cu o bila sau un grup de bile ale adversarului, iar acestea sunt in inferioritate numerica, grupul de bile mai mare poate impinge. Acest lucru nu este obligatoriu. Pentru a putea impinge una sau mai multe bile ale adversarului, trebuie sa existe un spatiu gol in care sa poata fi impinse.
Scorul dumneavoastra este dat de bilele adversarului impinse in spatiile tinta de pe marginea tablei. Nu este permis sa mutati bilele intre spatiile tinta.
Victoria: Primul care face cel putin 6 puncte castiga partida. Bilele adversarului care sunt impinse in spatiile tinta de pe marginea tablei de joc dau punctele. O bila scoasa se va rostogoli si se va opri intr-un spatiu tinta liber. In acel moment, bila va da valoarea numarului de puncte alocat spatiului tinta respectiv: 1, 2 sau 3 puncte. Poate fi doar o bila pe un spatiu tinta. Daca spatiul tinta este deja ocupat, a doua bila nu mai puncteaza. Daca una din bilele dumneavoastra este scoasa intr-un spatiu tinta deja ocupat (indiferent daca este o bila a dumneavoastra sau una a adversarului) aveti doua optiuni:
• puteti sa o recuperati si sa o plasati oriunde intr-un spatiu liber pe tabla. In acest caz, nu mai puteti face alta mutare in tura dumneavoastra: actiunea de inlocuire tine loc de mutare (mutare sau impingere); sau
• pur si simplu o eliminati din joc, bila nemaiputand fi repusa pe tabla in mutarile urmatoare si nici luata in calcul la puncte. Cand va vine randul, veti face o miscare normala (mutare sau impingere).
Sfarsitul jocului: Jocul se termina de indata ce unul din jucatori a facut 6 puncte.
Nota: O bila ce a fost impinsa de-a lungul unei diagonale principale, teoretic, poate ajunge in doua spatii tinta. Oricum tabla este construita de asa natura incat bila se va rostogoli in spatiul tinta cu numarul de puncte mai mic.