Home :: Jocuri logice :: Abalone Travel (7+, 2 jucatori, cca 30 minute)
Abalone Travel (7+, 2 jucatori, cca 30 minute)
Pret: 73 RON
stoc epuizat
Descriere:
Abalone Travel! Un surplus de bile te ajuta sa impingi bilele adversarului in afara tablei de joc. Castigi dupa ce vei elimina din joc cel putin 6 bile ale adversarului. Varianta de calatorie cu capac pentru salvarea pozitie de joc.
Reguli de joc:
OBIECTIVUL JOCULUI: CâÈ™tig� primul jucator care impinge cel putin 6 bile ale oponentului in afara placii de joc.
INCEPEREA JOCULUI: Pozitionati bilele in pozitia de start, ca in figura 1 din manual. Alegeti-va culoarea bilelor cu care jucati fiecare. Jucatorii muta pe rand, iar negrul incepe primul intotdeauna. La fiecare rand, un jucator nu poate face decat o mutare. O mutare inseamna o deplasare a bilelor cu un singur spatiu. Mutarea se poate face in oricare din cele 6 directii posibile.
Poti efectua o mutare numai daca exista un spatiu adiacent liber. O mutare poate include una, doua sau trei bile ce pot fi mutate simultan, toate in aceeasi directie. Nu poti muta mai mult de trei bile de aceeasi culoare cand iti vine randul. Poti intrerupe un sir mai lung de bile existent, prin mutarea a una, doua sau trei bile de aceeasi culoare.
Sunt doua tipuri de mutari:
O miscare ”in linie”: bilele, una sau grup de 2 sau 3 bile, se misca chiar pe urmatorul spatiu liber.
O miscare ”in banda”: grupul de 2 sau 3 bile se muta pe linia libera alaturata.
Orice miscare efectuata ramane definitiva.
SUMITO:Poti impinge bilele adversarului pe placa daca realizezi mai intai un SUMITO, situatie in care numarul bilelor tale din grup il depaseste pe cel al adversarului. Exista 3 tipuri de Sumito. Fiecare din ele este ilustrat in manual, in care negrul detine superioritatea asupra albului. O data ce ai realizat un Sumito, poti impinge bilele adversarului printr-o miscare ”in linie”, daca bilele negre si albe sunt in grupuri adiacente intre care nu exista nici un spatiu si daca exista cel putin un spatiu liber in spatele bilei (bilelor) care se apara. Chiar daca un Sumito este posibil, acesta este intotdeauna optional. Nu impingi bilele adversarului decat daca vrei.
PAC:In aceasta situatie, numarul bilelor care se infrunta este egal, astfel incat nici un jucator nu poate avea avantaj in fata celuilalt. Exista trei tipuri de PAC: Pac 1 la 1, Pac 2 la 2 si Pac 3 la 3, ca in figura din manual. Daca un jucator are mai mult de 3 bile blocate intr-un Pac, bilele suplimentare nu ofera un avantaj. De exemplu nu exista un Pac 4 la 3, in realitate acesta este un Pac 3 la 3.
Pentru a sparge blocajul dintr-un Pac, un jucator trebuie sa se apropie cu bile din alta linie de atac.
In exemplul din figura din manual, bilele de pe axa a-b sunt blocate intr-un Pac. Nici un jucator nu poate impinge bilele oponentului pe aceasta axa. Pac-ul poate fi spart de negru folosind Sumito 2 la 1 de pe axa c-d.
Daca esti primul care impinge de pe placa de joc 6 bile ale adversarului, ai castigat!