Pylos! Prin suprapunerea celor 30 de bile (15 bile deschise la culoare si 15 inchise la culoare), cei doi jucatori trebuie sa construiasca o piramida dupa anumite reguli. Cine pune ultima bila a castigat!
Reguli de joc:
Continut: O tabla de joc cu 16 casute, 15 bile deschise la culoare �i 15 bile închise la culoare. Inceperea jocului: La începutul partidei, bilele sunt dispuse în rezerva de la baza platoului (fig. A). Cei doi juc�tori trag la sorti culorile bilelor cu care vor juca; începe juc�torul care are bilele de culoare deschis�. Principiul �i scopul jocului: Prin a�ezarea (suprapunerea) bilelor, juc�torii construiesc o piramid� de cel mult 30 bile. Scopul jocului este a�ezarea bilei din vârful piramidei. Castiga cel care aseaza ultima bila in varf. Regulile prezentate în continuare permit economisirea de bile. Câ�tig�tor este juc�torul care î�i p�streaz� în rezerv� cele mai multe bile în timpul partidei, reu�ind astfel s� fie ultimul care pune ultima sau ultimele bile în piramid�. Fiecare juc�tor este obligat s�-�i joace turul. Un juc�tor care nu mai are bile în rezerv�, pierde partida. Derularea unei partide Inceputul partidei: Pe rând, fiecare juc�tor aseaz� o bil� din rezerva sa pe una din c�sute, la alegere. Suprapunerea pe un careu de bile: Când pe platou sau pe nivelurile superioare se formeaz� unul sau mai multe careuri de bile, juc�torul poate pune una dintre bilele sale pe acel careu si juc�torul are urm�toarele posibilit�ti: - s� a�eze o bil� din rezerv� pe platou; - s� a�eze o bil� din rezerv� pe un careu de bile (fig. B1); - s�-�i mute o bil� deja existent� pe platou, suprapunând-o pe careu, numai dac� aceast� mi�care face ca bila s� urce cu cel putin un nivel (fig. B2). Aceast� mi�care permite economisirea unei bile din rezerv�. O bil� aflat� pe platou nu poate fi deplasat� dac� peste ea se afl� o alt� bil�. Careu de culoare: Un juc�tor care realizeaz� un careu de bile de aceea�i culoare (fig. C1), recupereaz� una sau dou� bile de pe platou, pe care le pune în rezerva sa (fig. C2); juc�torul poate lua de pe platou orice bil� care îi apartine, de pe orice nivel, inclusiv cea pe care a pus-o ultima, cu exceptia bilelor care sustin alte bile. Dac� prin punerea unei bile se realizeaz� mai multe careuri de aceea�i culoare, num�rul maxim de bile ce pot fi trecute în rezerv� este de dou�. Dintr-o singur� mutare, un juc�tor are urm�toarele posibilit�ti: - s� urce pe un nivel superior o bil� aflat� deja pe platou (fig. D1); - s� realizeze în acest mod un careu de culoare (fig. D2); - s� recupereze astfel una sau dou� bile pe care le pune în rezerv� (fig. D3). Incheierea partidei Câ�tig� juc�torul care pune ultima bil� în vârful piramidei (fig. E). Variant� pentru copii Pentru încep�tori se poate juca f�r� regula careului de culoare, singura regul� pentru economisire de bile r�mânând cea a mut�rii unei bile pe un nivel superior. Variant� pentru avansati -aliniamentul Un juc�tor recupereaz� una sau dou� bile aflate pe platou când realizeaz� un careu sau un aliniament de aceea�i culoare; aliniamentele valabile sunt cele realizate pe acela�i nivel �i doar pe primul �i al doilea. Un aliniament valabil este format din: - 4 bile de aceea�i culoare în linie pe primul nivel (fig. F1); - 3 bile de aceea�i culoare în linie pe al doilea nivel (fig. F2). Diagonalele nu constituie aliniamente. Nu se pot recupera decât maxim 2 bile la un tur. Durata unei partide Intre 5 �i 20 minute. Pentru turnee, este posibil s� se aloce un timp limitat pentru fiecare juc�tor per mutare.