distribuitor exclusiv FoxMind
EvenimenteParteneriHome :: Jocuri logice :: Bohnanza (12 ani+, 2-5 jucatori)Bohnanza (12 ani+, 2-5 jucatori)Pret: 45 RON
stoc epuizat
Descriere: NOU - Bohnanza! Fiecare jucator primeste campuri pentru a fi cultivate si o mana de carti cu fasole. Vom planta, cultiva si vinde recoltele pentru a acumula monede de aur. Dar, pentru a planta, este necesar sa respectam ordinea in care am primit cartile si astfel va conta mult stiinta noastra in a sacrifica plantatiile nevandabile. Reguli de joc:
Bohnanza
Pentru 2 pana la 7 jucatori, de peste 12 ani. Durata unei partide: 45 minute Materiale necesare: 154 carti de joc Fasole, 7 carti Al treilea camp, o carte cu regulile jocului. Numarul de carti pentru fiecare tip de carte: 24 x Harry Lovitul 22 x Harry Elegantul 20 x Harry Manzul 18 x Harry Cosmar 16 x Harry Porcusor 14 x Harry Colica 12 x Harry Amicul 10 x Harry Haos 8 x Harry Comicul 6 x Harry Tenace 4 x Harry Cioco
Povestea Fiecare dintre noi cultiva fasole pe doua sau trei campuri, incercand sa isi vanda productia cu cat mai avantajos posibil. Cu cat avem mai multa fasole dintr-un fel pe acelasi camp, cu atat profitul incasat din vanzari este mai mare. Obiectivul jocului este de a castiga cat mai multe Monede, plantand, recoltand si vanzand fasole. Din pacate, se vor ivi situatii in care vom fi nevoiti sa ne vindem marfa la un pret mult sub asteptari. Se va intampla chiar ca o recolta sa nu ne aduca nici un beneficiu!
Materiale necesare Cartile Fasole Exista 11 soiuri diferite de fasole, fiecare varietate avand un numar diferit de carti. Numarul de carti din fiecare soi este indicat chiar pe cartile respective, impreuna cu numele si imaginea tipului de fasole. In josul fiecarei carti Fasole, vom descoperi Fasolemetrul (masuratorul de fasole). El ne indica numarul de Monede pe care le castiga un jucator cand vinde acest tip de fasole. Cifrele indica numarul de carti Fasole din acest soi pe care trebuie sa le vindem pentru a primi 1, 2, 3, sau 4 Monede.
Exemplul 1: Cand un jucator vinde doar 1 sau 2 Harry Porcusor, el nu castiga nimic. Vanzand 3 sau 4 de acest fel, va primi 1 Moneda. Pentru 5 sau 6 Harry Porcusor vandute, el va castiga 2 Monede. De asemenea, pentru 7 Harry Porcusor vandute, va castiga 3 Monede, iar pentru 8 sau mai multe, 4 Monede.
Monedele Cand vindem fasole, primim in schimb Monede, in functie de numarul cartilor si de soiul vandut. Pe spatele unei carti Fasole, putem vedea ilustrata o Moneda.
Campurile cu fasole Zona din fata fiecaruia dintre noi, este plantatia sa. Fiecare jucator incepe prin a avea doua campuri de fasole pe plantatie. Pe fiecare camp, un jucator poate planta un singur soi de fasole, constand insa in cat mai multe carti de acelasi fel este posibil. Asezam cartile astfel incat sa se suprapuna partial.
Pregatirea jocului Lasam, pentru inceput, cartile Al treilea camp in cutie. Cel mai tanar jucator dintre noi ia cartile Fasole si le amesteca, distribuind apoi fiecaruia cate 5, cu fata in jos, pentru a nu fi vazute de ceilalti. Acestea formeaza mana de inceput a jucatorului. Fiecare isi va pastra cartile in ordinea in care le-a primit. Atentie! Nu putem schimba ordinea cartilor pe care le avem in mana. Este interzis sa alegem cartile. Fiecare isi va planta fasolea in ordinea in care a primit-o. Cand primim carti noi, le vom pune tot in ordine, dupa ultima carte pe care o aveam deja in mana. Restul de carti vor forma un teanc, cu fata in jos (cu imaginea ascunsa, Moneda la vedere). Langa teanc, vom pastra un loc liber pentru stiva de carti nefolosite care va urma sa fie formata. Cel care se afla in stanga celui care a impartit cartile, incepe jocul. N.B.: vezi si rubrica “Numarul jucatorilor” de mai jos.
Desfasurarea jocului Cand ne vine randul la joc, avem urmatoarele actiuni de implinit: 1. Sa plantam fasole 2. Sa tragem carti din teanc, sa le schimbam si sa dam mai departe cartile Fasole 3. Sa plantam fasolea schimbata sau donata. 4. Sa tragem din teanc noi carti Fasole.
1. Cum sa plantam fasole Faza 1: Jucatorul caruia i-a venit randul la joc, planteaza prima carte pe care o are in mana. Apoi el va putea planta si a doua carte din mana. Le poate planta pe acelasi camp, desi nu este obligatoriu. Acela dintre noi al carui rand este, va trebui sa puna prima carte din mana pe unul dintre campurile de fasole. Daca aceasta corespunde unuia dintre soiurile plantate pe cele 2 campuri ale sale, el o va planta acolo. Daca insa fasolea este de un soi diferit, el o va planta pe unul dintre campurile sale libere. Daca fasolea este diferita, iar jucatorul nu are nici un camp liber, jucatorul va fi nevoit sa recolteze si sa vanda toata fasolea de pe unul dintre campurile sale (a se vedea paragraful referitor la asta). Apoi el va planta noua carte pe campul ramas astfel liber. In continuare, jucatorul va putea planta urmatoarea carte din mana sa (care acum devine prima), in acelasi fel ca si pe precedenta. Nu vom putea insa planta la fel o a treia carte, in acelasi tur. Daca jucatorul nu mai are nici o carte in mana, se trece la urmatorul participant.
2. Cum sa luam carti din teanc sau sa le schimbam cu altele Faza 2: Jucatorul trage din teancul de pe masa 2 carti, si le aseaza cu imaginea la vedere. Apoi el le poate schimba, ca si pe altele, cu adversarii sai. Jucatorul trage de jos doua carti si le pune cu fata in sus, in central mesei. El le poate pastra pentru a le planta mai tarziu, dupa ce le trece randul., sau le poate schimba sau da celorlalti jucatori. Fiecare isi poate schimba cartile cu ceilalti in continuu. El poate de asemenea sa le propuna adversarilor sa le dea carti si sa primeasca oferte pentru cartile date.
Reguli pentru schimbul de carti si pentru donatia de carti Exemplul 2 Stefan trage de jos un Harry Coriace si un Harry Amicul. El decide sa pastreze cartea Harry Coriace si sa o puna deoparte. El propune sa dea spre schimb cartea Harry Amicul: “Cine doreste un Harry Amicul? Il schimb contra unui Harry Comicul.”
- Fiecare troc implica jucatorul al carui rand este la joc si un altul. Jucatorii care sunt pentru moment pasivi, nu pot efectua schimburi intre ei. - Jucatorul activ poate dona/schimba cele doua carti asezate la vedere si/sau carti pe care le are in mana.
Exemplul 3: Stefan spune: “Ii schimb pe Harry Amicul si pe Harry Colt din mana mea, pentru un Harry Comicul” - Jucatorii carora nu le-a venit inca randul la joc, nu pot schimba cartile pe care le au. - Jucatorul activ poate sa continue sa schimbe carti din mana sa chiar si dupa ce cele doua carti aflate la vedere au fost lasate la o parte sau au fost schimbate.
Atentie! Nu vom lua in mana cartile pe care le-am schimbat sau pe cele donate; ele vor trebui puse de o parte, pana la turul urmator. Acestea nu vor mai putea fi din nou schimbate pe altele sau date adversarilor. Nu vom putea, de asemenea, modifica ordinea cartilor noastre. Totusi avem posibilitatea de a da la schimb sau de a dona alte carti pe care le avem in mana. Pentru a respecta intocmai aceasta regula, nu vom lasa din mana cartile pe care am decis sa le dam, decat dupa ce targul a fost acceptat. Jucatorii nu vor putea lua din nou in mana cartile schimbate si nu le vor putea da spre schimb pentru a doua oara. Prin aceste trocuri, fiecare scapa de cartile pe care nu vrea sa le foloseasca.
Donatiile Desi trocul este preferabil, exista si situatii in care vor dori sa dam unele carti mai degraba decat sa le pastram. Jucatorul al carui rand este la joc va dori poate sa dea cele doua carti pe care tocmai le-a tras de jos, sau altele pe care le avea deja in mana. Ceilalti nu pot decat sa dea carti pe care le au in mana. Totusi nu este nimeni obligat sa accepte o astfel de donatie. Cele doua carti trase din teanc in acest tur si toate cartile schimbate sau donate vor fi plantate in urmatorul tur, daca jucatorul activ nu poate (sau nu vrea) sa faca un alt troc sau o alta donatie.
3. Cum plantam fasolea pe care am primit-o in urma unui schimb sau unei donatii Faza 3: Toata lumea trebuie sa planteze fasolea primita prin troc sau donatie. Si jucatorii active sunt nevoiti sa planteze cartile trase de joss au pastrate din turul anterior. Fiecare decide in ce ordine le va planta, dar toate cartile trebuie plantate. Fiecare poate (uneori chiar trebuie) sa recolteze si sa vanda un rand de fasole in absolute orice moment al jocului (a se vedea rubrica despre vanzarea si recoltarea cartilor).
Exemplul 4: Dupa ce a tras de jos un Harry Coriace si un Harry Amicul, Stefan ii da la schimb pe Harry Amicul si pe Harry Colt pe care il avea in mana, pentru un Harry Comicul al Anei. Stefan il pastreaza pe Harry Coriace. Dupa ce targul s-a incheiat, el va trebui sa planteze cele doua carti. Astfel, el il va plant ape Harry Comicul pe primul sau camp si pe Harry Coriace pe al doilea sau camp.
Cand unul dintre noi doreste sa planteze un soi de fasole care insa nu corespunde cartilor din nici unul dintre campurile sale si nici nu are un camp liber, va trebui sa elibereze unul dintre campurile ocupate. Aceasta poate fi realizata daca cumpara un al treilea camp (a se vedea in continuare) sau daca recolteaza fasolea de pe unul dintre campurile sale. Apoi el va avea un camp liber, gata sa fie plantat.
4. Cum sa luam noi carti din teanc Pasul 4: Jucatorul activ trage din teanc trei carti si le pastreaza in mana, alaturi de celelalte carti ale sale, dar ultimele, in ordinea in care le-a luat de jos. Cand teancul de pe masa este epuizat, jucatorul caruia i-a venit randul la joc, ia cartile asezate in teancul in care au fost depozitate pana acum cele nefolositoare si le amesteca, formand o noua stiva din care se va lua. Apoi randul revine urmatorului jucator, adica aceluia care se afla in stanga jucatorului activ.
Cum recoltam si cum vindem fasolea Oricare dintre noi poate recolta si vinde fasolea in orice moment, chiar si cand nu este randul sau la joc. Cand cineva vinde fasolea de pe un camp al sau, va trebui sa o vanda pe toata de pe campul respectiv. Pentru a o vinde, el trebuie sa numere cate carti are pe acel camp si sa faca suma valorilor fiecarei carti, valoare pe care o va descoperi pe Fasolemetru. Astfel, el va castiga atatea Monede cate puncte primeste de pe recolta si va pastra banii in contul sau. Cartile Fasole ramase (cele care nu au fost vandute) vor fi asezate cu fata la vedere, pe teancul de carti nefolosite.
Exemplul 5: Mihai/Marcel vrea sa isi recolteze campul cu Harry Cosmar si sa vanda fasolea de aici. Fasolemetrul indica ca va castiga o Moneda pentru cei 3 Harry Cosmar ai sai. Mihai decide sa le vanda, deci sa pastreze una dintre cele 3 carti (care intoarsa pe cealalta parte devine o Moneda) si sa o depoziteze in rezerva sa de aur. Celelalte doua carti vor fi puse in teancul de carti nefolositoare de pe masa.
Exista si situatii in care nu vom castiga nimic din vanzarea de fasole. Daca Mihai ar fi avut doar doi Harry Cosmar, n-ar fi castigat nimic, deoarece 3 carti de acest tip au valoarea de 1 Moneda.
Cand ne decidem sa vindem fasolea de pe un camp, trebuie sa alegem un camp pe care sa fie minim doua carti. Nu putem vinde o singura carte decat daca toate campurile noastre sunt ocupate de cate o singura carte Fasole. In acest caz, putem alege ce carte preferam sa vindem.
Cum putem cumpara un al treilea camp Un jucator care nu are mai mult de 3 Monede, nu va putea cumpara un al treilea camp. Nu va putea nici sa imprumute Monede de la Banca sau de la ceilalti. O singura data pe parcursul unei partide, avem dreptul de a cumpara un al treilea camp pentru plantat. Aceasta ne va permite sa avem 3, in loc de 2 campuri. O putem face in orice moment al jocului, chiar si cand nu este randul nostru, atata timp cat ne permitem: un al treilea camp costa 3 Monede. Luam primele 3 Monede pe care le avem in rezerva noastra de aur si le asezam cu imaginea cu Fasole in sus, in stiva de carti nefolosite. Apoi luam o carte Al treilea camp si o pozitionam langa celelalte doua campuri ale noastre. De acum il putem utiliza nestingheriti si pe acest al treilea camp.
Finalul jocului Jocul se va incheia cand teancul de pe masa este epuizat pentru a treia oara. Daca aceasta se va petrece in faza a doua, jocul va continua totusi pana la finele celei de a treia faze a jucatorului activ. Daca acesta nu mai are de unde sa ia 2 carti, va lua doar una. Daca aceasta se intampla insa in faza a patra, jocul se va incheia pe loc. La sfarsitul jocului, toti lasam cartile din mana si ne apucam de recoltat fasolea ramasa pe campurile noastre. Cine are cele mai multe Monede, castiga. Daca suntem mai multi la egalitate, invingator va fi cel care a ramas cu cele mai multe carti in mana.
Numarul de participanti Pentru 3 jucatori, vom retrage din joc cartile Harry Choco. Fiecare va incepe jocul cu cate o carte Al treilea camp, pe care nu le vom mai putea cumpara pe parcursul jocului. Partida se va finaliza cand teancul de carti va fi pentru a doua oara epuizat. Pentru 4 sau 5 jucatori, eliminam din joc cartile Harry Bubuitura. Pentru 6 sau 7 jucatori, eliminam cartile Harry Choco si Coriace. La inceputul jocului, cel care imparte cartile da primului dintre noi 3 carti, celui de al doilea – 4, iar celui de al treilea – 5. Ceilalti primesc cate 6 carti. In faza a patra a jocului, jucatorul activ trage de jos 4 carti in loc de 3. Un Al treilea camp costa in acest caz, 2 Monede, nu 3.
Jocul in 2 participanti Vom utiliza aceleasi reguli mentionate mai sus pentru 3-7 jucatori, cu cateva modificari: - Eliminam din joc cartile Coriace si Choco - Nu ne vom putea vinde fasolea decat in timpul randului nostru - Daca unul dintre noi va cumpara un Al treilea camp, va pune cele 3 Monede cu fata in jos in cutie (adica vor fi eliminate din joc) - Jocul se sfarseste cand teancul de carti de jos este epuizat pentru prima data.
Cand ne vine randul la joc, vom face urmatoarele actiuni, in ordinea mentionata: 1. Vom planta sau vom elimina din joc Fasolea donata de adversar Vom putea planta sau elimina cartile pe care adversarul ni le ofera, in faza a treia a turului sau. 2. Vom planta cartile Fasole si le vom elimina pe cele nedorite Dupa ce plantam una sau doua carti pe campurile noastre (ca si in varianta cu mai multi participanti a jocului), vom putea sa dam la o partea cartile nefolositoare, asezandu-le in al doilea teanc de pe masa, cu fata la vedere. 3. Vom trage de jos, vom planta si vom dona fasole Cel al carui rand este, ia din teanc trei carti si le aseaza cu fata la vedere, pe masa. Daca prima carte din teancul de carti nefolositoare corespunde uneia din cele trei, o readucem in joc. Acelasi lucru vom face si cu urmatoarele, in caz ca si ele vor corespunde, oprindu-ne cand dam peste o carte nepotrivita. Acum vom putea planta una (sau mai multe) dintre cartile luate de pe masa (din oricare dintre cele doua stive), vom putea vinde daca avem posibilitatea si daca dorim. Cartile care vor ramane vor fi oferite adversarului. Este posibil uneori, sa nu plantam nici o carte pe care am luat-o de pe masa. 4. Vom lua din teanc alte carti Jucatorul activ ia din teanc doua carti. El le aseaza una cate una, dupa cartile pe care le are deja in mana.
Tags:
Smart Games,
Gigamic,
Fox Mind,
Thinkfun,
Jocuri Logice,
River Crossing (SCOS DIN FABRICATIE),
Colorio (6+, 2-5 jucatori),
Abalone Travel (7+, 2 jucatori, cca 30 minute),
Digit (8+, 1 jucator),
Hide & Seek Safari (6+, 1 jucator),
Abalone (7+, 2 jucatori, cca 30 minute),
Vikings (6 ani+, 1 jucator),
Professor Tempus (8 ani+, 2-5 jucatori),
Turbomind Twister (7+/1 jucator),
SIX (6+, 2 sau 4 jucatori, 10-20 minute),
Rush Hour (8+, 1 jucator),
Zoologic (5+, 1 jucator),
Tea Time (8 ani+, 2-4 jucatori),
Fish Fish (8 ani+, 2-8 jucatori),
Butterflies (6ani+, 1 jucator),
Camouflage (6+, 1 jucator),
Castle Logix (3+, 1 jucator),
Iq Puzzler (6+, 1 jucator),
Alcatraz (10+, 1 jucator),
Equilibrio (6+, 1 jucator),
Sleeping Queens (8+, 2-5 jucatori, cca 15 min),
Rat-a-Tat! (6+, 2-6 jucatori, cca 15 minute),
Penguins (6+, 1 jucator),
Colour Code (5+, 1 jucator),
Four in a Square (7+, 2 jucatori),
Off Board (7+, 2 jucatori),
Greek Salad (6+, 2-6 jucatori, cca 15 minute),
Smart Car (4+, 1 jucator),
Mancala (6+, 2 jucatori),
Magformers (5+, 1 jucator),
Quadrillion (7ani+, 1 jucator),
Quoridor Mini (6+, 2-4 jucatori),
Pylos (8+, 2 jucatori),
Gobblet (7+, 2 jucatori),
Eclipse (8+, 2 jucatori),
Batik (6+, 2 jucatori),
Quoridor Junior (5+, 2-4 jucatori),
Quarto (6+, 2 jucatori),
Magformers Cruisers (6+, 1 jucator),
Octi (6+, 2 jucatori),
Airport Trafic Control (8+, 1 jucator),
Iq Twist (6+, 1 jucator),
Gogetter Prince & Dragon (5+, 1 jucator),
Go Getter Cat & Mouse (5+, 1 jucator),
Meta Forms (6+, 1 jucator),
Oops! (7+, 1 jucator),
TheWeb (7+, 2 jucatori),
Trixo (7+, 2 jucatori),
Titanic (SCOS DIN FABRICATIE),
Camelot Junior (4+, 1 jucator),
Antivirus (7+, 1 jucator),
Quoridor Classic (6+, 2-4 jucatori),
Marrakech (8+, 2-4 jucatori, 30-40 min),
Kabaleo (8+, 2-4 jucatori),
Cubulus (8+, 2-3 jucatori),
Inside (8 ani +, 2 jucatori),
Busy Bugs (7+, 1 jucator),
Canibal Monsters (8+, 1 jucator),
Tangoes - People (5+, 1 jucator),
Tangoes - Animals (5+, 1 jucator),
Tangoes - Objects (5+, 1 jucator),
Troy (7+, 1 jucator),
Bricks (5+, 1 jucator),
Aquabelle (6+, 1 jucator),
Camouflage Extensie joc (7+, 1 jucator),
Magic Forest (5+, 1 jucator),
Temple Trap (7+, 1 jucator),
Road Block (7+, 1 jucator),
IQ Blox (6 ani+, 1 jucator),
Anaconda (7 ani +, 1 jucator),
Next (8 ani+, 2-6 jucatori),
Hide & Seek Pirates (5+, 1 jucator),
Jungle Speed (8+, 2-8 jucatori),
Perudo,
Architecto (5+, 1 jucator),
Trucky 3,
IQ Fit,
Back to Back (7 ani+, 1 jucator),
IQ Splash (6 ani+, 1 jucator),
Hide & Seek Safari extensie joc (7+, 1 jucator),
Metroville (8+, 1 jucator),
Day & Night (2-5 ani, 1 jucator),
Chicken Shuffle (6 ani +, 1 jucator),
City Maze (7ani+, 1 jucator),
Bunny Boo (2-5 ani, 1 jucator),
Penguins Parade (5-10 ani, 1 jucator),
Waterworld (5 ani +, 1 jucator),
Bend it (7 ani +, 1 jucator),
Noah Ark,
IQ Candy (7 ani+, 1 jucator),
Quixo Classic ( 6ani +, 2-4 jucatori),
Quixo Mini (6 ani +, 2-4 jucatori),
IQ Link (8 ani +, 1 jucator),
Angry Birds on Top (5 ani+, 1 jucator),
Angry Birds under construction (7+, 1 jucator),
Sputnik (6 ani +, 2-6 jucatori),
Winomino (SCOS DIN FABRICATIE),
Gyges (8 ani +, 2 jucatori),
Katamino Pocket (8 ani +, 1 jucator),
Regatta (5 ani +, 2 jucatori),
Tangoes Paradox (10 ani+, 1 jucator),
Stratopolis (8ani+, 2 jucatori),
Katamino (3 ani+, 1 jucator),
Katamino Duo (3 ani+, 1-2 jucatori),
Quarto Pocket (8 ani+, 2 jucatori),
SpongeBob (6ani+, 1 jucator),
Home Sweet Home (8 ani+, 2-4 jucatori),
Dixit (8 ani+, 3-6 jucatori),
Bohnanza (12 ani+, 2-5 jucatori),
IQ Steps (8 ani+, 1 jucator),
7Wonders (10 ani+, 2-7 jucatori),
Timeline - inventii (8ani+. 2-8 jucatori),
Chromino (6 ani+, 1-8 jucatori),
Dixit Odissey (8 ani+, 3-12 jucatori),
Continental Express (8 ani+, 2-4 jucatori),
Dobble (6 ani+, 2-8 jucatori),
Mascarade (10 ani+, 2-13 jucatori),
Brain Cheeser (6 ni+, 1 jucator),
Ticket to Ride Europe (8ani+, 2-5 jucatori),
Three little piggies (3-6 ani, 1 jucator),
IQ Puzzler Pro (6 ani+, 1 jucator),
IQ XoXo (6 ani+, 1 jucator),
Little Red Ridding Hood (4 ani+, 1 jucator),
Walls and Warriors (8 ani+, 1 jucator),
Temple Connection (7 ani+, 1 jucator),
Jump In (7 ani+, 1 jucator),
IQ Focus (8 ani+, 1 jucator),
Deducktion (6ani+, 1 jucator),
Hide and Seek Jungle (7ani+, 1 jucator),
Antivirus Mutation (7ani+, 1 jucator),
Penguins Pool Party (6ani+, 1 jucator),
Ghost Hunter (6ani+, 1 jucator),
Hide and Seek Pirates Jr (6 ani+, 1 jucator),
Parking Puzzler (6 ani+, 1 jucator),
Dinosaurs Mystic Land (6 ani+, 1 jucator),
North Pole! (6ani+, 1 jucator),
© Logic Games - Toate drepturile rezervate
Termeni si Conditii
realizat de Tecranet
|